четвртак, 2. август 2012.

Nemac u potrazi za srpskim ocem


Svetlana Palić | 01. 08. 2012. - 23:57h | Foto: Blic | Komentara: 79

Prošlog leta Volfgang Pecold iz Drezdena odlučio je da, nakon dugo vremena, poseti sto kilometara udaljenu rodnu kuću u Kinhajdeu. Nije ni slutio da će u jednostavnoj nameri da sazna nešto više o porodičnom stablu otkriti da ima sasvim drugog biološkog oca! I to srpskog vojnog zarobljenika.

Volfgang Pecold
- Nisam mogao ni da slutim kakve će posledice imati to putovanje u prošlost - počinje on za “Blic” svoju ispovest.

Sve do prošle godine, Volfgang je bio uveren da je sin Rudolfa Volfganga, stolara, rođenog 1905. godine, a umrlog 1984. godine. Međutim, ispostaviće se da je njegova majka Frida (1908-1990), domaćica, negde pred kraj Drugog svetskog rata imala vezu sa jednim srpskim zarobljenikom i s njim u leto 1944. godine rodila dete.
 

Pokušaji samoubistva
Volfgang Pecold pamti da je brak njegovih roditelja bio skladan. Međutim, saznanje da mu Rudolf nije pravi otac dovelo je do toga da se priseti i nekih drugih događaja iz detinjstva.
- Sećam se da sam se uvek čudio zašto moja majka ima mentalnih problema i zašto je pedesetih godina više puta pokušavala da se ubije - priča Volfgang Pecold.
- Sve to otkrio sam u rodnoj kući. Tamo sam zatekao stanarku, dve godine stariju od mene, koja me se seća još kao dečaka jer me vozala u kolicima. Njena majka je nedavno umrla, a u zaostavštini se nalazio nekoliko dokumenata, fotografija i članaka - priča Volfgang.

Članak iz novina “Cvenicer cajtung” bio je o srpskom ratnom zarobljeniku koji je radio kod seljaka u Kinhajdenu, sa njegovom fotografijom iz tog vremana.

- Toliko sam bio iznenađen da sam morao da sednem na klupu u bašti. Srpski vojnik koji me je gledao sa fotografije bio je moja slika i prilika - priča Pecold.

Majka stanarke je, nastavlja on, sve do smrti pričala o čoveku koga su znali po nadimku Cepelin, s kojim je moja majka bila u vezi.
 

Radojica Miljković
Nakon ovog otkrića, Volfgang je uradio DNK test sa 14 godina starijom sestrom i utvrdio da mu je ona - polusestra!

Od tada je Volfgang Pecold u potrazi za biološkim ocem za koga je ubeđen da je srpski zarobljenik. U potrazi mu je mnogo pomogao srpski novinar Milorad Živojnov, list “Fraje prese”, Međunarodni crveni krst, Nemačka kancelarija za nestale...

Članak i fotografija objavljeni u “Fraje prese” dovele su do svedoka Simona i otkrića ko stoji iza nadimka Cepelin - reč je o Radojici Miljkoviću, Srbinu iz sela Selevac, koji je ceo rat proveo u nemačkom zarobljeništvu, vratio se u Beograd, dobio dve kćerke i umro 1996. godine.

- Prošlog maja bio sam u Beogradu i upoznao kćerke Radojice Miljkovića, obišao njegov grob. DNK testovi, međutim, nisu mogli da potvrde da su one moji krvni srodnici stoprocentno pa smo uradili test sa najbližim muškim srodnikom Radojice. I on je bio negativan - kaže Volfgang, koji je - iako DNK kaže drugačije - uveren da je Radojica njegov otac, a ako ne on, onda sigurno neki srpski zarobljenik koji je tih godina bio u Nemačkoj. Potraga se nastavlja.
Nemac pronašao oca: http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/361304/Nemac-otkrio-ko-mu-je-otac-i-nasao-porodicu-u-Srbiji

Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...