Unesite svoj mejl ako želite da redovno pratite ovaj blog

Дошло је до грешке у овом гаџету

понедељак, 21. април 2014.

Ishrana: 8 anti-aging savjeta


Datum objave: 4. Februar 2013. |  Rubrika Cool & KorisnoPraktični savjetiZdravlje i ljepota
Da li ste ikada razmišljali o tome da li jedete u skladu sa anti-age ishranom? Ne brinite, ne radi se ni o kakvoj dijeti! Ono o čemu pričamo je činjenica da konzumiranje određenih namirnica može da pomogne u poboljšanju izgleda vaše kože. Iako ne postoje namirnice koje će magično vratiti vrijeme unazad ipak postoje one koje nam mogu pomoći da se osjećamo i izgledamo mladoliko. Evo o čemu se radi.

Antioksidanti

Uključivanje namirnica koje sadrže visok nivo antioksidanata u svakodnevnu ishranu jedan je od najboljih načina da usporite starenje. Poznato je da antioksidanti štite organizam od negativnog uticaja slobodnih radikala koji izazivaju oštećenja zdravih ćelija. Neke od namirnica koje sadrže visok nivo antioksidanata su crveni pasulj, brokula, borovnice, suve šljive i brusnice.

Vitamin C

Namirnice bogate vitaminom C nisu samo dobre protiv prehlade i za “podizanje” imuniteta. Naime, pomenuti vitamin pomaže organizmu da proizvodi više kolagena koji koži daje elastičnost i pomaže joj da duže ostane mlada. Namirnice koje su izuzetno bogate ovim vitaminom su brokula, kelj, paprike, citrusi i jagode.

Izbjegavajte šećer

Svi obožavamo slatkiše, ali kada je riječ o starenju kože, šećer je državni neprijatelj broj 1! Konzumiranje većih količina namirnica koje sadrže šećer povećava upalne procese u tijelu pa čak i ubrzava starenje. Pored toga, šećer oštećuje kolagen što može izazvati pojavu bora. Najbolje je da se klonite bijelog šećera (i svih drugih proizvoda koji ga sadrže), tjestenine, bijelog hljeba i bijele riže.

Smanjite unos kafe

Poznato je da kafa doprinosi procesu starenja. Stručnjaci upozoravaju da kofein i alkohol djeluju kao diuretici usljed čega izazivaju suhoću i boranje kože. Dvije šoljice kafe dnevno neće izazvati veliku štetu, ali ako ipak ne možete bez većih količina kafe (više od dvije šoljice), onda pijte što više vode kako biste hidratizirali organizam.

Povećajte unos masti

Pri tome se misli na zdrave masti, odnosno omega-3. One štite kožu od oštećenja izazvanih suncem te joj daju mladoliki izgled i glatkoću. Namirnice koje sadrže visok nivo pomenutih masti su losos, kupus, orasi, sjemenke lana i sve vrste masne ribe.

Jedite dovoljno

Određene namirnice će vam pomoći da se osjećate i izgledate bolje, ali jednako je važno i da jedete dovoljne količine hrane. Drastično smanjenje unosa kalorija i masti može vas lišiti osnovnih hranjivih materija koje su organizmu potrebne za nesmetano funkcionisanje. Kao rezultat, može doći do opadanja kose, suhoće kože i krtih noktiju.

Vitamin E

Vitamin E pomaže koži da ostane zdrava i čista te je štiti od nepovoljnih uticaja životne sredine. On pomaže njegu kože iznutra, a namirnice koje ga sadrže u izobilju su sjemenke suncokreta, zelene masline, bademi i kuhani špinat.

Uspostavite ravnotežu

Vjerovatno ste čuli za alkalne i kisele namirnice i pH ravnotežu organizma. Poenta je da ako u svakodnevnoj ishrani unosite previše kiselih namirnica i vaše tijelo će postati kiselo, usljed čega se povećava rizik od razvoja upalnih procesa i ubrzavanja starenja kože. Uspostavite ravnotežu konzumiranjem alkalnih namirnica kao što su kruške, bademi i jabuke te ćete na taj način očistiti ten i dati mu mladoliki izgled i sjaj.

Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...