уторак, 3. јул 2012.

Predškolci gojazni, krive kičme, ne znaju dane u nedelji - ali se bez greške igraju na kompjuterima



Rezultati sistematskih pregleda više od 2.100 budućih prvaka u Domu zdravlja u Nišu pokazali su da je svako peto dete gojazno, da veliki broj ima krivu kičmu, ali i da skoro svi budući školarci ne znaju sve dane u nedelji i godišnja doba, kao ni da gledaju na sat. S druge strane oni bez greške igraju složene igrice ne računarima.
Psiholozi, školski psiholozi i učitelji upozoravaju da je to posledica što je veliki broj dece upućeno na odrastanje uz kompjutere, jer je tako najlakše roditeljima.

Ksenija Mitić priča da sa svojim šestogodšnjim sinom vodi rat zbog igrica na kompjuteru.

- Naučio je da provodi dosta vremena sedeći za računarom, a da je to postalo veliki problem shvatila sam pre godinu dana kad sam uvidela da čak i kad mu dođu drugovi, oni ne pričaju nego samo igraju igrice. Vodila sam ga da gleda pozorišne predstave u Lutkarskom pozorištu, ali ni to nije hteo. On vrlo brzo usvaja informacije o svetu koji ga okružuje, ali kao da ne želi da ih zapamti. Interesantno je da je prvo naučio dane u sedmici na engleskom, pa tek onda na srpkom i to na moje veliko insistiranje - priča majka.

Šefica Školskog dispanzetau Domu zdravlja dr Jasmina Ranković kaže da su sistematski pregledi pokazali da predškolci ne znaju naziv škole koju će pohađati ili adresu na kojoj stanuju.

- Za njih je mnogo lakše da nauče složene igre na računaru i da čak na engleskom jeziku čitaju njihove nazive, nego da nauče dane u sedmici, godišnja doba. Najveći krivci za to su roditelji kojima je lakše da ih puste da satima igraju igre na kompjuterima, nego da se bave njihovim vaspitanjem - objašnjava ona.

Tanja Stefanović Stanojević, profesorka psihologije na Departmanu psihologihe na Filozofskom fakultetu ističe da deca odrastaju uz mašine.

- Računar ne može da pita dete koji je danas dan ili godišnje doba. To treba da rade majka ili otac, ali moraju da provode vreme sa detetom, da mu pričaju, da ga upućuju da upoznaje svet oko sebe. Danas deca brže i lakše uče jer od malih nogu su okružena mnoštvom informacija. Dete igra igre na računaru, gradi neki svoj svet, nisu mu potrebna druga deca, a to je već prvi korak ka otuđenju - veli profesorka.

Нема коментара:

Постави коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...